tisdag 15 april 2014

Vilka varelser har snabbare tidsuppfattning än homo sapiens sapiens?

Det där med tidsuppfattning... Det är något som stör mig så oerhört mycket. Är min tidsuppfattning snabbare än din? Vilka varelser har snabbare tidsuppfattning än homo sapiens sapiens? Jag undrar hur dem tänker om oss egentligen? "Jäkla långsamma, trögfattade varelser". Nog må vi homo sapiens sapiens vara bra på "mycket", men detta är enligt mig inte en av dem grejerna. (tumregeln har sjukt mycket (för mycket?) utrymme i vår lilla hjärna. Vilka talanger har vi fått uppoffra för tummens existens?).

Min definition av tidsuppfattning: Hur lång tid det tar att registrera och uppfatta en specifik händelse. Meeenn, min definition suger än så länge.

1. Tid! Haha, som att någon ens vet vad tid är. Vi har inte en susning vad det är. (försök själv klura ut det. Forskarna behöver din hjälp!)

2.  Uppfattning! Vad fan, då måste jag givetvis gå in på medvetenhet och det är ett lika stort frågetecken som tid.

Åååh, jag och mina tankar. Kom och lös tids- och medvetenhetsgåtan! Please!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar